LA FÁBRICA DE MEMORIAS

LA FÁBRICA DE MEMORIAS

lunes, 1 de marzo de 2010

En resposta..

Estimada amiga, em fas preguntes que m'obliguen a formular-me i formular-te noves qüestions. I, encara així, no sé si et servirà de resposta. En primer lloc, què significa estimar?. És difícil contestar això, jo només puc parlar des de la meva experiència, puc arribar a copsar -i tan sols copsar- les teves inquietuds, com a vegades em passa amb les meves. Algunes de les qüestions que et proposo han guiat més d'una decisió, han fet canviar més d'una direcció.

Estimar és mirar a la persona que tens al costat com aquella amb la que has decidit compartir part de la teva vida, que t'acompanya en aquest garbuix vital. Indubtablement, la nostra vida és un garbuix, sempre amb una veu nova. Convocades per les muses, a vegades imparables, encara que vulguis impossible renunciar; ens apagaríem lentament, suaument fins a esvair-nos en el no-res. T'acompanya en aquest garbuix?

Estimar és un verb en el que el compromís -pres amb llibertat- està present. Estimar vol dir créixer, fer-se gran dia a dia; poder descansar, de tant en tant, de tu mateixa perquè saps que l'altra persona acollirà les teves pors, els teus dubtes. Estimar és el desig redescobert -en diferents variants-; viure, sens dubte, l'enamorament. És aquest el confort de la seva companyia?

Què és allò el que l'anima i el cor et crida seguir? Un desig que t'allunya de la tranquil·litat, és tranquil·litat? o que t'apropa a tu mateixa?

Per acabar, un text que m'agrada molt i he utilitzat en més d'una ocasió, sobre què és això d'estimar:


Y hubo que aprender a amar, costosamente siempre: luchar contra el temor a no ser reconocido por el otro, contra las épicas personales, contra el miedo a no ser amado y las culpabilidades, las dudas, las revanchas.
-Luchar contra la inmundicia sobre la que crece esa quebradiza Flor de Invierno que es el amor”.(MOREY,M. Camino de Santiago)

5 comentarios:

  1. Per cert, jo encara estic aprenent.. no sé si encara al parvulari o ja estic a primària.. petons

    ResponderEliminar
  2. http://www.youtube.com/watch?v=-FSLl7SYtzU&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=bcOHImJShYg&feature=related

    ResponderEliminar
  3. http://www.youtube.com/watch?v=bcOHImJShYg

    ResponderEliminar
  4. http://www.youtube.com/watch?v=2X3WbNVUpMg

    ResponderEliminar